משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 150 שקלים

תחילת הטיפול בבית החולים אסף הרופא - חוויות ומסקנות

פורסם ע"י Allie Kashkash בתאריך

נדב החל בטיפול לבוטנים בבית החולים אסף הרופא. נשאלתי בעניין לא מעט, אז אנסה לסכם כאן את המידע שיש לי לגבי הטיפול וגם דיווח על מה שעברנו בינתיים.

הטיפול באסף הרופא הוא טיפול מיוחד במינו בישראל, ונכון להיום אין לו אח ורע בבתי חולים אחרים בארץ. מדובר בטיפול פרטי שנמצא מחוץ לסל התרופות וללא כל השתתפות של קופות החולים. ניתן להתחיל בטיפול מגיל 4 שנים וכיום יש רשימת המתנה ארוכה שאורכת כשנה להיכנס. כדי להשתתף בטיפול מגיעים בחודש הראשון ל- 4 ימי אשפוז (אשפוז יום), לאחר חודש מגיעים שוב ל- 4 ימים ולאחר מכן ימי אשפוז היום מתמעטים בכל חודש. נכון להיום מחיר הטיפול הוא 10,000 שקלים חדשים, כאמור ללא השתתפות מטעם קופות החולים. יש טיפול לבוטנים, אגוזים, שומשום, חלב וביצים ואחוזי הצלחה מאוד גבוהים (תלוי אלרגיה).

הרעיון שמאחורי הטיפול הוא חשיפת המטופל באופן הדרגתי ומבוקר מאוד לאלרגנים, כדי שגוף המטופל יפתח עמידות בפני האלרגן. בימים הראשונים של הטיפול קובעים  רמת״סף״ של כמות האלרגן שהמטופל מסוגל להכיל. עושים את ע״י חשיפה לכמות מזערית של האלרגן ועולים לאט לאט עד הופעת תגובה. לא מחכים שתהיה תגובה קשה, ברגע שרואים שהתגובה מתחילה (פריחה, עיטושים וכו׳) עוצרים. בקבוצה שלנו התחילו 6 ילדים, ביום הראשון אחד מהם הגיב, ביום השני 4 הגיבו ואחד הלך הביתה, כי בסוף נמצא שהוא כלל לא היה אלרגי.

ברגע שקובעים את הסף, יורדים לכמות שאמורה להיות בטוחה, אותה נוטלים עוד כמה פעמים במרפאה כדי לוודא שאכן אין תגובה נוספת. מכאן הולכים הביתה ונוטלים את המנה בכל יום. יש מספר הנחיות לגבי אופן נטילת המנה  לרבות איסור על פעילות גופנית או מקלחת בסמוך לנטילת המנה.

אחרי 4 שבועות חוזרים לאסף הרופא והמינון עולה. לכל ילד יש תכנית אינדיבידואלית לפי המנה ההתחלתית ובהתאם לאלרגן. לכל אלרגן יש כמות מסויימת שמוגדרת כ-״סיום טיפול״ ו- ״אכילה חופשית״. במקרה של בוטנים מדובר באכילת 10 בוטנים בכל יום. לאחר סיום הטיפול ממשיכים לצרוך מנה משמרת בכל יום.

אנו רק בתחילת הדרך אבל בינתיים התרשמנו לטובה מהטיפול, מהתהליך ומהצוות המקצועי. אשמח לענות על שאלות בנוגע לטיפול וכמובן שניתן לפנות לאסף הרופא לפרטים נוספים. שיהיה לכל המטופלים בהצלחה!

**הפוסט דלעיל נכתב על סמך הניסיון האישי של הכותבת על בסיס התרשמותה מהשתתפות בטיפול לאלרגיות בבית החולים אסף הרופא. הכותבת אינה בעלת הסמכה רפואית כלשהי וממילא אין לראות באמור בפוסט כל המלצה רפואית.
אין בשום פנים ואופן לאמץ פרקטיקות של טיפול כהגדרתו דלעיל באופן עצמאי וללא ייעוץ רפואי מתאים.**

שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.