משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 150 שקלים

טיסה בטוחה עם ילד אלרגי

פורסם ע"י Allie Kashkash בתאריך

בחיי! לעלות לטיסה עם ילד אלרגי זה דבר מלחיץ! להיות במקום סגור, בלי עזרה רפואית זמינה בהכרח מעלה את רמות הסטרס אצל הורה לילד אלרגי. לי יצא לטוס עם נדב לארה״ב פעמיים מאז שגילינו את האלרגיה (גם בטיסות פנימיות), ועל הדרך צברתי כמה טיפים.

הזמנת כרטיס הטיסה

  • לברר את מדיניות חברת התעופה הפוטנציאלית. זה כנראה טיפ שרלוונטי בעיקר לסובלים מאלרגיה לבוטנים. אני החלטתי שאני לא מוכנה לטוס עם חברות תעופה שמגישות דרך קבע בוטנים במהלך הטיסה (אפילו אם לא בטיסה הספיציפית שלי). מידע בעניין זה ניתן למצוא באתרי האינטרנט של חברות התעופה השונות. לידיעה – נכון למועד כתיבת פוסט זה, חברת אל על נמנעת מהגשת בוטנים במהלך הטיסות.
  • להזמין טיסה בשעות הבוקר. מה זה קשור לאלרגיה? התשובה היא שמטוסים הכי נקיים בשעות הבוקר, שכן במהלך היום, בין טיסה אחת לאחרת, חברות התעופה נוטות שלא לנקות את המטוסים באופן יסודי. זה כמובן הכי רלוונטי לטיסות קצרות יחסית, שבהן נעשה שימוש באותו המטוס במשך כמה פעמים ביממה.
  • להודיע בזמן הזמנת הכרטיס על האלרגיה. מאוד חשוב להודיע לחברת
    התעופה בעת ההזמנה שהנוסע סובל מאלרגיה מסכנת חיים על מנת שהצוות ייערך בהתאם.
  • יידוע חברת הביטוח. על מנת שפוליסת הביטוח תכלול כיסוי מתאים לילד האלרגי, יש להודיע לחברת הביטוח כי זה סובל מאלרגיה מסכנת חיים.

התארגנות לנסיעה

  • להצטייד במכתב מרופא. אני תמיד מביאה עימי מכתב מרופא שבו רשום שנדב אלרגי ושעליו לשאת מזרק אפיפן באופן קבוע. בנסיעה לחו״ל מומלץ להצטייד במכתב בשפה האנגלית.
  • להצטייד במספר מזרקים ולאחסנם בתיק הנשיאה.  בכל פעם שטסתי עם נדב, הצטיידתי בארבעה מזרקים. שניים בתיק האישי שלי ושניים נוספים בתיקים אחרים שעלו איתי למטוס. לא למותר לציין שיש להצטייד גם בתכשיר ״פניסטיל״. אני באופן אישי בחרתי גם להצטייד בבנטזול בכפוף למרשם מרופא. עד היום לא נתקלתי באף בעיה עם העלאת מזרקים למטוס, אז לא לדאוג.
  • להצטייד באוכל מהבית! אני ממליצה בחום לא לאכול את האוכל במטוס (בלי קשר לאלרגיה :)). לדעתי, זה פשוט לא שווה את זה, אפילו אם חברת התעופה מתחייבת במאת האחוזים שהאוכל שהיא מגישה בטוח למאכל (דבר שכנראה לא תעשה). הדבר האחרון שתרצו זה התקף אנפילקטי בגובה של 40,000 רגל.
  • לארוז הרבה מגבונים!

עליה למטוס/טיסה


נדב (בן שנה ו7 חודשים) בדרך לארה״ב 

  • תבקשו להיות הראשונים לעלות לטיסה. זה חשוב! אני הראשונה שעולה למטוס כדי להספיק ולנקות את כל אזור הישיבה. די בשימוש במגבונים לחים. יש לנקות את הכל: מגש האוכל, טלווזיה, שלט לטלווזיה, את אבזם החגורה וכל דבר שעלול לבוא במגע יד אדם.
  • להודיע לדייל/ת. אומנם השימוש במידע תלוי בחברת התעופה או בדיילת הספיציפית, אבל חשוב בכל זאת להודיע. בטיסה אחת באל על ״נפלתי״ על דיילת מדהימה שהודיעה לכל הנוסעים באזור הישיבה שלי שמוטב יהיה להימנע מאכילת במבה או מוצרי מזון שמכילים בוטנים ואגוזים. שמעתי גם על חברות תעופה שהודיעו בכרוז שיש ילד אלרגי במטוס.
  • להודיע לנוסעים סביבכם. אני מודיעה לאנשים שיושבים לידי ומבקשת מהם להימנע מצריכת מאכלים שמסוכנים לנדב בזמן הטיסה. עד היום לא נתקלתי במישהו שלא שיתף עימי פעולה.
  • ילדים קטנים: להיזהר! טסתי עם נדב לבד לארה״ב כשהיה בן שנה וחודש. הוא רצה לזחול כל הזמן, ואהב להכניס דברים לפה. מאוד פחדתי שלא ימצא משהו אסור על רצפת המטוס ויאכל אותו. חשוב מאוד לשים לזה לב! פחדתי כל כך שלקחתי אותו איתי לשירותים בכל פעם, והעדפתי שלא לסמוך על אף אחד שישמור עליו בזמן היעדרי.

טיסה עם ילד אלרגי זה דבר מלחיץ, אבל אם נערכים בהתאם זה בהחלט אפשרי. רוב* החוויות שהיו לי בטיסות עם נדב היו חיוביות. 

איזה טיפים יש לכם לטיסות עם ילדים אלרגיים?

בון ויואז׳!
*מבטיחה לספר על חוויה פחות נעימה שהייתה לי בהמשך (בטיסת פנים בארה״ב). 


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.