משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 150 שקלים

טסטים עוריים לקטנה שלי

פורסם ע"י Allie Kashkash בתאריך

כאן תשמעו המון על נדב ועל החוויה שלי בתור אמא שלו, אבל יש לי עוד קטנה בבית והיא רק בת 3 חודשים ושמה יעל.

לפני הלידה חששתי המון שהתינוקת שלי תהיה גם אלרגית. שאלתי את עצמי שאלות כמו: איך אתמודד עם שני ילדים אלרגיים? מה אם היא תסבול מאלרגיות שונות משל נדב שאצטרך ללמוד להתמודד גם איתן? מה אם היא לא אלרגית ואם לא איך נדב יתמודד עם זה?

בעיני אחד הדברים הכי מפחידים בעניין האלרגיות הוא שאף אחד לא יודע מה באמת גורם לאלרגיה. כל רופא ממליץ על דרך אחרת: כן לחשוף מוקדם או לא לחשוף מוקדם, כן הנקה או הנקה משולבת עם תמ״ל וכו׳. החלטתי שיש לנו רופאה שאני סומכת עליה ושאני אלך עם ההמלצות שלה.

קודם כל, היא המליצה לי לתת ליעל מעט תמ״ל בכל יום כדי שהגוף שלה ידע להתמודד עם מוצרי חלב ולא יפתח אלרגיה. זה היה לי קשה. אני מאוד בעד הנקה, ונדב שלי מעולם לא נחשף אפילו לטיפה אחת של תמ״ל (לא שיש לי בעיה עם זה אבל ההנקה פשוט באה לי בקלות). החלטתי שלשמור עליה מאלרגיות חשוב יותר מהכל. התחלתי לחשוף את הקטנה שלי לתמ״ל בגיל צעיר מאוד, עוד כשהייתה בת חודש ימים (10-15 מ״ל ביום).

בגיל שלושה חודשים לקחתי את יעלי שלי לעשות טסטים עוריים. ביצעו בה בדיקות לאלרגנים הנפוצים: חלב, ביצים, בוטנים, חיטה, דגים וסומסום. ביקשו ממני להמתין 17 דקות כדי שהרופאה תוכל לקרוא את התוצאות. איזה לחץ!!!! אחרי 12 דקות האחות הסתכלה ואמרה שהיא חושבת שיש טיפה נפיחות סביב הדקירה עם הבוטנים. כמעט התעלפתי במקום. למרות החששות שלי, האמנתי בכל ליבי שיעל לא אלרגית. האחות אמרה להיכנס לרופאה בעוד 7 דקות כדי לקרוא את התוצאות. עברו 7 דקות ונכנסתי לרופאה. היא הסתכלה, נגעה ואמרה ״לא! הכל תקין! אין אלרגיות!״. איזו אנחת רווחה!!!

ישבתי אצל הרופאה והיא המליצה לי להתחיל לחסוף את יעל לאלרגנים כבר עכשיו. היא סיפרה שכמובן אין הבטחות אבל חשיפה מוקדמת, הדרגתית וקבועה היא הדרך הכי יעילה כדי להבטיח שיעל לא תפתח אלרגיות.

כמובן אלה הבשורות שרציתי לשמוע, אבל עכשיו מגיע אתגר חדש: לתת ליעל אוכל שאסור לנדב. אני לא רוצה להכניס בוטנים או אגוזים לבית שלי כי חשוב לי שזה ישמש מקום בטוח עבור נדב (זה גם נותן לי שקט שאני יודעת שהוא לא יאכל משהו שאסור בטעות).

אולי אתן לה חתיכת במבה בחוץ בכל יום, אבל המחשבה הזאת גם מפחידה אותי. לגבי אגוזים אני לא רואה דרך לעשות את זה חוץ מבבית. שתפו אותי בניסיון שלכם במתן אלרגנים לאחים.


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.