משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 150 שקלים

סביבון סוב סוב סוב, חנוכה הוא חג מלחיץ (עם ילד אלרגי)!

פורסם ע"י Allie Kashkash בתאריך

בחיי! חגים הם לא הכי כייפים עם ילד אלרגי. מסיבות ומפגשים עם משפחה וחברים דורשים תכנון מוקדם. חנוכה במיוחד מלחיץ לדעתי, עם כל הסופגניות, מטבעות השוקולד ועוד דברים שעלולים לסכן את ילידנו האלרגיים. 

אני מרגישה שהתמזל מזלי שכל המשפחה של בעלי (וגם שלי אבל הם גרים בארה״ב) לוקחים את האלרגיות של נדב בשיא הרצינות. לא עולה על דעתם להכניס אלרגנים הביתה, להגיש אלרגנים על שולחן החג, או בכלל להגיש משהו שנדב לא יכול לאכול. אני יודעת שאי אפשר לקחת את זה כמובן מאליו כי אני קוראת לא מעט על משפחות שלא נרתמות למשימה של שמירה על ילדים אלרגיים (כנראה בגלל חוסר מודעות או הבנה של הסיכונים). אני מאוד שמחה שנדב יכול לבקרם בחגים (ובכלל) מבלי שאצטרך לדאוג ולחשוש לשלומו.

אמאלגריה
נדב מדליק נר ראשון

לפני כשבועיים שלחתי מסרון לגננת של נדב לגבי תכניות לחנוכה. שאלתי אם תהינה סופגניות במסיבה כדי שאוכל להתכונן ולהכין חלופה עתירת קלוריות במיוחד עבור נדב. היא השיבה שכנראה הם יוותרו על הסופגניות השנה או שיכינו בגן משהו שמתאים לנדב ולילד האלרגי הנוסף שבגן. כל כך שמחתי. הרגשתי שנדב במקום הנכון.

אני קוראת הרבה בפורומים וברשתות החברתיות בארץ ובחו״ל על ההתמודדות של משפחות עם ילדים אלרגיים בתקופות החגים. זה לא מפתיע כי בכל מקום על פני הגלובוס לאוכל חלק מרכזי בחגים. חשוב לי שנדב יהיה כמו כולם, אך איני מוכנה ליטול סיכונים מיותרים. עד עכשיו (נר שלישי), נדב לא אכל סופגניות בחוץ ואני מתכננת להמשיך בקו זה. אכין לו בבית במידת הצורך [או יותר נכון בעלי התותח יכין לו ספינז (לא ספינג' אלא ספינז :)]. לעיתים קרובות להיות אמא לילד אלרגי מחייב השקעת מאמץ רב יותר מיתר ההורים (להכין אוכל מיוחד, לבדוק את האוכל שמגישים בכל מקום), אבל האפשרות לספק לו חוויות בטוחות ומהנות כמו לכל הילדים האחרים, שווה את המאמץ.

אף על פי כן ולמרות שאני משתדלת להסתכל על חצי הכוס המלאה ולפצות בדרכים שונות על המגבלות הקולינריות של נדב, ישנם רגעים שבהם אני מתבאסת נורא – לפני כמה ימים אכלתי סופגניה של רולדין בעבודה. היה לי כל כך טעים ולא יכולתי שלא לחשוב על זה שנדב כנראה לעולם לא יוכל לאכול ככה סתם סופגניה "על הדרך". באסה.

אשמח שתשתפו כאן במתכונים לחנוכה בטוחים לילדים אלרגיים. 

חנוכה שמח ובטוח!


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.