משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 150 שקלים

"עלול להכיל בוטנים ואגוזים״: טעות בגן

פורסם ע"י Allie Kashkash בתאריך

בחיי, אני מאוד מרוצה מהגן של נדב. אני מרגישה שהצוות מתייחס לאלרגיה של נדב בשיא הרצינות –  הם שואלים שאלות כשצריך ואפילו הגדילו ותלו שלט על דלת הכניסה לגן האוסר על הכנסת בוטנים, אגוזים, שומשום וחלב (יש עוד ילד שסובל מאלרגיה לשומשום וחלב). 

בגן יש חוג שבועי ״טבחים קטנים״ שמארגנת אחת הגננות. כל שבוע הילדים מכינים משהו ואז אוכלים אותו כשהם קמים בשעה שלוש. אני רגועה לגבי החוג כי למרות שזה קשור לאוכל, זה מנוהל ע״י הצוות של הגן. פעם אחת הגננת אפילו ביקשה להתייעץ איתי בקשר לאחד ממרכיבי המנה כי חששה שהוא עלול להכיל עקבות של אלרגנים. בסופו של כל שבוע הגננת שולחת לכל ההורים את המתכון השבועי כדי שיוכלו להכינו בבית.

לפנ כמה שבועות נשלחה הודעה בקבוצת והואטסאפ לגבי המתכון של אותו היום. הם הכינו עוגת אגסים. קראתי את המתכון והופתעתי לראות שאחד מן המרכיבים של המנה היה 50 גרם שוקולד מריר. ידעתי ישר שמשהו לא בסדר כי כמעט שאין שוקולדים שלא כוללים אזהרה על עקבות של אלרגניים. שלחתי הודעת טקסט לגננת שאחראית על החוג, והיא מיד הבינה את הטעות. היא ענתה שאכן השתמשו בשוקולד מריר של עלית ושכחה לבדוק את המידע האלרגני. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי או איך להגיב. בדקתי קודם כל שנדב בסדר, והמשכתי לעקוב אחריו בשעות שאחרי. למזלי הטוב, לא היתה כל תגובה. 

טלפנתי לגננת הראשית שלא היתה יכולה לדבר באותו הרגע וביקשתי שתחזור אלי בדחיפות. עד שחזרה אלי היא הספיקה כבר לדבר עם הגננת השניה ולהבין את הבעיה ואת חומרת המצב. שוחחנו, והבהרתי שמבחינתי זה הרג ובל יעבור. היא הסכימה איתי והבטיחה שזה לא יחזור על עצמו. בסך הכל היתה שיחה טובה. היא הסבירה שאמו של הילד השני שאלרגי לחלב ושומשום הביאה את השוקולד המדובר ומכאן נבע הבלבול. כמובן שזו לא הייתה סיבה הגיונית מבחינתי. באותה השיחה העלנו רעיונות על מנת שמקרים כאלה לא יישנו, ולבסוף הוחלט שיוחל איסור גורף על הכנסת מוצרי מזון לגן שלא נרכשו בצורה מרוכזת ומפוקחת על ידי צוות הגן. 

הסיטואציה בהחלט הייתה מפחידה. למזלי, נדב היה בסדר ולא הגיב לשוקולד שעלול היה להכיל רכיבים אלרגניים. שמחתי שהגן הבין עד כמה חמור היה אותו המקרה, ונקט בצעדים המתאמים כדי להבטיח שזה לא יקרה בשנית. אני מרגישה שאני לא יכולה לבקש יותר מזה. 

למדתי מהמקרה הזה שאני תמיד צריכה להיות עם האצבע על הדופק, ואין זה משנה עד כמה רציני יחסו של צוות הגן לנושא האלרגיה. כל הזמן צריך להזכיר ולדבר על זה, גם אם לעיתים דומה שזה עלול להלאות. עכשיו אני מתזכרת את הצוות, ומדברת על זה עם הורים אחרים בגן. 

האם גם אתם נתקלתם במקרים דומים במסגרת החינוכית של ילדכם? אם כן, כיצד הגבתם? שתפו אותי. 


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.