משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 150 שקלים

אלרגיה ומסיבות יום הולדת

פורסם ע"י Allie Kashkash בתאריך

בחיי! כשיש לך ילד אלרגי מסיבות ימי הולדת הופכות לדבר לא פשוט בכלל. 

השנה אני נאלצת להתמודד בפעם הראשונה עם מסיבות יום הולדת בגן של נדב. כשחיפשתי גנים מסיבות יום הולדת תמיד עלו כבעיה או מכשול. מצד אחד אני מאוד רוצה שנדב ישתתף במסיבות כמו שאר הילדים, ומצד שני עצם ההשתתפות של ילד אלרגי בימי הולדת מועדת לפורענות.
נדב במסיבת יום הולדת שארגן לאבא שלו

ההנחיות להורים לגבי מסיבות יום הולדת בגן הנוכחי של נדב הן מאוד ברורות – ההורים נדרשים להביא למסיבה של ילדם עוגה ופלטת פירות – הא ותו לא. סיכמנו באסיפת ההורים הראשונה שהעוגות תהינה נקיות מבוטנים ומאגוזים (וגם מחלב ומשומשום בשביל הילד האלרגי השני). ההורים ביקשו ממני ומהאמא הארלגית השניה שנעביר להם מתכון מתאים, וכמובן שאנו שעתרנו. ככה אני בטוחה שלא נשקפת לנדב סכנה ברורה ומיידית. סיכמתי עם הגננת שבכל פעם אצייד את נדב בעוגות אישיות שאפיתי במיוחד עבורו כדי שהיא תתן לו במקום העוגה של כולם. 

החלטתי שלא לבקש מההורים להימנע ממוצרים ש״עלולים להכיל״ בוטנים ואגוזים, כי איני רוצה להכביד עליהם יתר על המידה, ובכל אופן נדב לא יאכל את העוגה. הרגשתי שהנושא הודגש באסיפת ההורים ושכולם הבינו את חשיבות השימוש במתכון שסיפקנו. 

יום לפני יום ההולדת הראשון בגן, התנהלה שיחה ערה בקבוצת הוואטסאפ של הורי הגן: 

אמא של הילד החוגג:  "היי, בדיוק מכינה עוגה למחר, יש ילד אלרגי לחלב נכון?"

גננת: "כן מחר יום הולדת ל- פלוני העוגה הוכנה בהתאם למתכון שהועלה בקבוצה."

אמא: "אוף אין לי קרם קוקוס. המלצות ופתרונות לרוטב שוקולד?"

אמא אחרת: "שמנת צמחית יש לך?"

אמא יום הולדת: "לא, היא חלבית :)"

אמא השניה: "יש לי בבית אם את רוצה לבוא לקחת"

אמא יום הולדת: "תודה אבל אין לי כח :)…. נאלתר"

הגננת המהממת: "לפי ההתכתבות כאן אני מבינה שנושא האלרגיות לא לגמרי ברור כפי שחשבתי, אז ברצוני לחדדו. ישנם בגן שני ילדים אלרגים. אחד אלרגי לחלב ושומשום והשני אלרגי לאגוזים ובוטנים. אסור להכניס מזון מכל סוג שהוא לגן ברמה היום יומית, וכמו כן, לימי ההולדת יש להכין עוגה נקייה לחלוטין מרכיבים אלה. כל אחד מהם (חלב, שומשום, בוטנים ואגוזים) מסכנים את חייהם של שני הילדים האלה. הנושא מאוד חשוב ועוד יותר חשוב שיישאר ברמת מודעות מאוד גבוהה לאורך כל השנה. המון תודה על ההתחשבות."

לא יכולתי שלא להתעצבן על המצב והמילה ״נאלתר״ הלחיצה אותי. מה אם הקונדיטורית המהוללת תאלתר ציפוי שוקולד עם נוטלה? טלפנתי לגננת וזו הרגיעה אותי. היא הסבירה שהאמא לא הייתה באסיפת ההורים, ושהיא כבר הספיקה לשוחח עמה על כך ולהסביר לה את חשיבות העניין. 

לבסוף האמא אפתה את העוגה בהתאם לאחד המתכונים שסיפקנו, ומאז חגגנו בגן עוד כמה ימי הולדת ללא בעיות (נדב אוכל את העוגות שלו ועד עכשיו לא שם לב שיש לו משהו שונה, או שהן כל כך טעימות כך שכלל לא אכפת לו :)). 

אני יודעת שזו רק ההתחלה. נדב עוד לא הולך למסיבות יום הולדת מחוץ לגן (מאמינה שזה יתחיל בשנה הבאה) שבהן ההורים יכולים להגיש מה שבא להם. זה מלחיץ מאוד ואני מתארת לעצמי שזה מייצר מצב לא פשוט עבור הורים לילדים אלרגיים.

אשמח לשמוע על נסיונכם במסיבות יום הולדת (גם בגן ובחוץ). איך אתם מתמודדים? האם אתם נמנעים ממסיבות? האם ההורים מוכנים לבוא לקראתכם? שתפו אותי.


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.